Іргелес мемлекеттермен бейбіт көршілік қарым-қатынас ел өмірінде маңызды рөл атқарады. Ол теңқұқылы келісімдер жасап, өзара тиімді сауданы дамытуға, транзит әлеуетін өсіруге, ең соңында реформалардың табысына әсер ететін инвестиция тартуға көмектесетін. Мұндай қарым-қатынастардың ең басты шарты – нақты белгіленген, көршілер де, сондай-ақ әлемдік қоғамдастық та мойындаған мемлекеттік шекара құру болатын. Кеңес Одағы ыдырағаннан кейін құрылған жаңа тәуелсіз мемлекеттер әкімшілік шекаралармен бөлінді, алайда халықаралық құқық тұрғысынан бұрынғы КСРО-ның сыртқы шекарасы ғана бар еді. Ондай жағдай тұрақсыз еді, өйткені ол өзара аумақтық жанжалдарға негіз қалайтын. Империя ыдыраған кезде бұрынғы республикалар арасындағы аумақтық-әкімшілік шекаралардың мемлекеттік деп мойындалуы қажеттігіне берік сеніммен қарау қажет едік. Аумақтарға байланысты кез келген басқа да нұсқалар, сөзсіз, текетірестер мен жанжалдарға әкеліп соғатын. Қазақстан ұстанған берік ұстаным іске ұласты: 1991 жылы 8 желтоқсанда біз қол қойған Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығын құру туралы келісімде, сондай-ақ сол жылдың 21 желтоқсанындағы Алматы декларациясында сол кездегі шекаралар бөлінбейді және оған ешкім қол сұқпайды деп мәлімделді. Республикалардың әкімшілік шекаралары мемлекеттік шекара деп мойындалды. Дегенмен ол үшін халықаралық нормаларға сай екіжақты келісімдер жасалуы керек еді. Мұндай міндеттерді шешу ұзақ уақыт пен үлкен еңбек талап ететіні бірден белгілі болды. Тәуелсіздігімізді алғаннан соң бірден шекарамызды шегендеуге кірістік.

Медиаон ақпарат

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.